Familjescouter startar upp hösten 2023!

3 september, 2023 av Erik Lambot

Efter några års uppehåll är Svärtinge scoutkår glada att kunna erbjuda familjescouter igen. Första träffen sker söndag 10 september kl 14-16.

Familjescouter riktar sig till dig som är 6-7 år gammal. I familjescouter deltar barn och minst en vuxen person tillsammans i aktiviteterna. Dessutom är hela familjen välkommen, allt från eventuella mor- och farföräldrar till småsyskon.

Vi träffas cirka 1 gång per månad vid Svärtinge scoutstuga, Gamla landsvägen 97, klockan 14-16 om inget annat anges. Klä dig i oömma kläder, självklart efter väder. Räkna alltid med att vi är utomhus. Den sista halvtimmen från 15:30 är det tid för fika, så medtag egen dryck och något att fika på. Vi tänder också elden om du vill grilla en korv tillsammans med oss.

Varmt välkomna hälsar familjescoutledarna!

Vid frågor kontakta oss på, familj.svartingescoutkar@gmail.com

HÖSTENS PROGRAM, MED ALLA DATUM OCH TIDER: Familjescouter hösen 2023