Bli scout i Svärtinge scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på. I Scouterna blir du redo för livet.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du är 6år. Du börjar i familjescouterna sedan blir du Spårarscout, Upptäckarscout, Äventyrarscout, Utmanarscout. Ledare kan du vara sedan hela livet.

Vad gör vi?

Under ett scoutmöte försöker vi alltid att få in någon av de olika scoutmetoderna t.ex att samarbeta i patruller med att göra upp eld eller att laga mat.

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting.
Kontakta avdelningsledaren, så kan han/hon berätta mer och ni kan komma överens om när det passar.

För att gå med i vår scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska.
Intresseanmälan/registrering

Är du mellan 6-7 år?

Under höstterminen 2022 är familjescoutavdelningen vilande till följd av ledarbrist. Är du som förälder eller annan vuxen intresserad av att starta upp avdelningen tillsammans med någon av våra rutinerade ledare så är du hjärtligt välkommen att kontakta ordförande Erik Lambot.

Är du mellan 8-9 år?

Karin Johansson är avdelningsledare för spårarna.

Är du mellan 10-11 år?

Henrik Lingborg är avdelningsledare för upptäckarna

Är du mellan 12-14 år?

Mats Lundén är avdelningsledare för Äventyrarna

Är du mellan 15-18 år?

Under höstterminen 2022 har Utmanaravdelningen ingen schemalagd verksamhet. Är du intresserad av scouting är du istället hjärtligt välkommen att bli hjälpledare. Känner du att det vore något för dig så är du välkommen att kontakta ordförande Erik Lambot.